METODA NA STRES | Instytut Neurolingwistyki Rozwoju Osobistego i Hipnozy
ILE ISTNIEJE TECHNIK NLP?
17 July 2018
DLA NARZEKACZY
19 July 2018

METODA NA STRES

Czy chciałbyś poznać skuteczną metodę na uwolnienie się od stresu lub lęku ? 

A czy wiesz co to jest widzenie peryferyjne?

Skieruj wzrok przed siebie i wybierz jakiś punkt na ścianie przed sobą, trochę powyżej poziomej linii swojego wzroku.

Cały czas utrzymując swoje oczy utkwione w ten punkt, zacznij zwracać uwagę na to, co widzisz z boku pola widzenia.

A także z góry i z dołu.

Mając oczy cały czas utkwione w ten punkt, obejmij swoją uwagą całe pole widzenia.

A teraz wyobraź sobie, że rozszerzasz swoje pole widzenia coraz dalej, aż obejmuje obszar znajdujący się za Tobą. Oczywiście nie widzisz tego, co jest za Tobą, ale wyobraź sobie, że tak jest, że obejmujesz swoim polem widzenia to co jest za Tobą.

A także pod Tobą i nad Tobą.

Wyobraź sobie,że chociaż oczy wciąż masz skierowane na ten sam punkt, to Twoje pole widzenia otacza Cię ze wszystkich stron.

Jeśli chcesz, możesz sobie teraz wyobrazić, że tak samo rozszerzasz przestrzeń z której docierają do ciebie dźwięki, aż ze wszystkich stron będzie Cię otaczać sfera doznań wzrokowych i słuchowych.

Ciekawe doznanie, prawda?

W którym momencie zniknął Twój dialog wewnętrzny?

Stan w którym jesteś skupiając się na rozszerzaniu widzenia peryferyjnego jest bardzo użyteczny. W tym stanie będziesz łatwiej się uczyć, zaczniesz dosłownie chłonąć wiedzę.

A przede wszystkim, fizjologicznie nie będziesz w stanie odczuwać stresu lub lęku!

Czemu tak się dzieje?

Jak zapewne wiesz, nerwowy układ autonomiczny człowieka składa się z dwóch części: układu współczulnego i przywspółczulnego. Układ przywspółczulny odpowiada za stan relaksu i odprężenia.

Układ współczulny aktywizuje się przy zagrożeniu, wyrzucając do krwiobiegu adrenalinę, która przyspiesza bicie serca i oddech, aktywizuje mięśnie do walki lub ucieczki, a także zawęża pole widzenia, by skupić całą uwagę.

Tak więc jest to fizjologicznie niemożliwe, by jednocześnie rozszerzać widzenie peryferyjne i odczuwać lęk lub stres. Skupiając się na widzeniu peryferyjnym, aktywizujesz układ przywspółczulny i się uspokajasz   

Sprytna sztuczka, prawda?

//]]>