SŁOWA MAJĄ MOC! | Instytut Neurolingwistyki Rozwoju Osobistego i Hipnozy
OCZAROWAĆ ELOKWENCJĄ?
13 September 2019
LAST MINUTE!
16 September 2019

SŁOWA MAJĄ MOC!

Czy wiesz, jak wielką moc mają słowa, których używasz?

Jak bardzo wpływają na Twoje postępowanie?

Jak ogromny wpływ mają na postępowanie innych?

John Bargh, profesor z New York University poszukał odpowiedzi na to pytanie. Jako „króliki doświadczalne” posłużyli oczywiście studenci, losowo podzieleni na dwie grupy. Każda grupa wykonywała test, polegający na łączeniu wymieszanych słów w sensowne zdania. Powiedziano im, że celem eksperymentu jest badanie szybkości, z jaką są w stanie ułożyć sensowne zdanie z pomieszanych słów. W rzeczywistości cel eksperymentu był zupełnie inny.

W teście pierwszej grupy umieszczone były takie wyrazy jak „agresywnie”, „śmiały”, „nieuprzejmy”, „niepokoić”, „zakłócać”, „przeszkadzać” itp. Studenci z drugiej grupy dostali z kolei test ze słowami takimi jak „szacunek”, „taktowny”, „uprzejmy”, „cierpliwie”, „ustępować” i „miły”. Po zakończeniu testu student miał odnieść wypełniony test organizatorowi i otrzymać dalsze instrukcje. Nie wiedział, że właściwe badanie dopiero się zaczyna.

Otóż organizator do którego miał podejść student, zajęty był rozmową z asystentką, która stała w progu blokując wejście do gabinetu. Prawdziwym celem eksperymentu było zmierzenie czasu, po którym student zdecyduje się przerwać ich rozmowę i porozmawiać z organizatorem.

Bargh, który znał już zjawisko „torowania” (priming), spodziewał się, że studenci z grupy rozwiązującej „uprzejmy” test zdecydują się przerwać rozmowę później niż ci z grupy „agresywnej”. Oczekiwał jednak, ze różnice będą niewielkie- kilka, kilkanaście sekund, na pewno nie więcej niż minuta. W końcu to byli nowojorczycy, a więc ludzie którzy są słynni z tego, że agresywnie wpychają się wszędzie bez kolejki!

W rzeczywistości 82% studentów z grupy „uprzejmej” w ogóle nie zdecydowało się na przerwanie rozmowy organizatora z asystentką!

Tak, dobrze rozumiesz. Pięciominutowe robienie testu, zawierającego albo słowa „agresywne” albo „uprzejme”, miało aż tak duży wpływ na zachowanie zupełnie nie związane z samym testem. Dzieje się tak dlatego, że poza swoją wartością informacyjną:

SŁOWA BUDZĄ SKOJARZENIA ORAZ WPŁYWAJĄ NA STAN EMOCJONALNY A PRZEZ TO NA ZACHOWANIE !

Dlatego dobrze się zastanów, czy warto oddawać się ulubionej rozrywce Polaków jaką jest narzekanie. Gdy z kimś rozmawiasz, powtarzając jak to jest „beznadziejnie” i „okropnie”, to słowa te będą miały wpływ na twój stan emocjonalny. Czy tego chcesz, czy nie, wpłyną na twoje zachowanie – i raczej nie będzie to wpływ zwiększający twoje możliwości.

Pokazuje to też, dlaczego postawa wdzięczności ma tak silne oddziaływanie. Gdy tworzysz listę rzeczy za które jesteś wdzięczny: „zdrowie”, „rodzina”, „koteły”, „pieseły” 🙃 i inne – pobudzasz sieć skojarzeń wprawiających cię w pozytywny nastrój.

Zatem – nie czekaj, tylko od razu zacznij wymieniać to wszystko, co w twoim życiu jest fajne, wspaniałe i zachwycające 🙂

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o nowoczesnych metodach wywierania wpływu ?

 

Jeśli chcesz nauczyć się jak:

➡️ szybko nawiązać kontakt na płaszczyźnie świadomej i nieświadomej, tworząc atmosferę współpracy i zaufania,

➡️ mówić językiem zrozumiałym dla rozmówcy,

➡️ wykorzystać mowę ciała,

➡️ zwiększyć wrażliwość zmysłów by dostrzegać i reagować na subtelne sygnały niewerbalne rozmówcy,

➡️ zadawać pytania kierujące jego myślenie w pożądanym przez nas kierunku,

➡️ wytworzyć w rozmówcy chęć zakupu produktu lub podjęcia współpracy przez stosowanie wywodzących się z hipnozy wzorców językowych,

➡️ wywołać w kliencie stan chęci zakupu i skojarzyć go ze swoim produktem,

➡️ omijać zastrzeżenia klienta jeszcze zanim się pojawią

Zobaczymy się w dniach 3-6.10.2019 w Warszawie w trakcie jedynego szkolenia uczącego zastosowań NLP w biznesie – „NLP BUSINESS EXPERT” 🙂

➡️ http://nlp.pl/?product=nlp-business-expert

A jeszcze tylko do poniedziałku – możesz wziąć w nim udział za zniżkową cenę ❗️

//]]>