Jak sprawić, żeby ludzie chętniej się z Tobą zgadzali? | Instytut Neurolingwistyki

Jak sprawić, żeby ludzie chętniej się z Tobą zgadzali?

Wiosna – może czas rozkwitnąć drogie Panie?
21 April 2016
Jak zmienić sprzedaż w przyjemność?
6 May 2016

Jak sprawić, żeby ludzie chętniej się z Tobą zgadzali?

Czasami chcesz, żeby ktoś coś dla Ciebie zrobił i zastanawiasz się, co możesz powiedzieć, żeby ten ktoś się zgodził. I to może dotyczyć różnych dziedzin życia – od osobistego wobec najbliższych, aż do biznesowego wobec klientów.

Istnieje bardzo prosta technika, która pomaga w takich sytuacjach. Wystarczy dodać na końcu uzasadnienie, żeby łatwiej uzyskać zgodę, ponieważ wtedy prośba wydaje się sensowna.

Niby oczywistość, ale nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego jak ważne są uzasadnienia. To one pozwalają dowiedzieć się dlaczego ktoś czegoś chce, a w dodatku poznajemy jego intencje.

Sama struktura lingwistyczna jest bardzo prosta. Wystarczy podać powód swojej prośby na końcu zdania po słowie „bo” lub „ponieważ”.

W dodatku kryje się tutaj jeszcze jeden „haczyk”: uzasadnienie wcale nie musi być rozsądne, wystarczy, że jest, ponieważ ludzie lubią wierzyć, że ich działania mają sens!

R. Cialdini w swojej książce „Wywieranie wpływu na ludzi” opisuje taki eksperyment: Pewien człowiek chciał zrobić ksero wchodząc przed ludzi w kolejce. Gdy prosił po prostu, żeby go wpuścić znikomy procent ludzi się zgadzał, bo przecież wszyscy inni czekali. Jednak, gdy pytał: „Czy może mnie Pan wpuścić bez kolejki do zrobienia ksero, bo bardzo się śpieszę” – wtedy okazało się, że więcej ludzi zgadzało się na jego prośbę. I do tego momentu eksperyment wydaje się zrozumiały, ponieważ to uzasadnienie ma sens. Ciekawie się zrobiło wtedy, gdy okazało się, że gdy mówił: „Czy może mnie Pan wpuści do kolejki, bo chcę zrobić ksero” – czyli podawał powód bez sensu, bo przecież wszyscy stali w tej kolejce właśnie w tym celu – ludzie tak samo się chętnie się zgadzali, jak wtedy, gdy jego prośba miała sens.

Dlaczego?

Ponieważ większości wystarczy wiedzieć, że istnieje jakiś powód, żeby się zgodzić na prośbę!

Ten eksperyment pokazuje jak ważne są uzasadnienia i jak mało ważne są powody, ponieważ tak działa ludzi umysł!

To tylko jedna z technik, która może sprawić, żeby ludzie chętniej się z Tobą zgadzali.

Więcej będzie można poznać na szkoleniu „ NLP Business Expert” – a do 29.04. 2016 obowiązuje cena zniżkowa na to szkolenie, więc warto zapisać się jeszcze w tym tygodniu, ponieważ można zaoszczędzić 1000 zł!

//]]>