Ponieważ to jedno proste pytanie może zamknąć drogę do sprzedaży lub sprawić, że klient będzie zadowolony ze swojej decyzji.
W różnych technikach sprzedażowych powszechne jest docieranie do motywów klienta za pomocą pytania: „Dlaczego?” w przypadku, gdy stykamy się z odmową czy negatywną opinią.
Jednak używając tego pytania w takich sytuacjach często zamykamy sobie drogę do sprzedaży.
Dlaczego?
Ponieważ odpowiadając na to pytanie klient podaje motywy, które jego samego najbardziej przekonują, a wypowiadając je głośno utwierdza się w swoich przekonaniach.
O co zatem lepiej jest zapytać, gdy usłyszysz negatywną odpowiedź czy opinie od swojego klienta?
„A co by się musiało stać, żeby się Pan zdecydował na nasz produkt?”
„ Jakie warunki powinny być spełnione, żeby był Pan zadowolony?”
Te pytania pomagają poznać motywację klienta, ponieważ pokazują kryteria, którymi się posługuje dokonując zakupu.
Są także sytuacje, w których warto jest zapytać klienta „Dlaczego?”
Jakie?
Takie, gdy słyszymy od niego zgodę lub pochwałę!
I kiedy w takiej sytuacji zacznie podawać swoje wewnętrzne motywy, które jego samego najlepiej przekonują, sam do końca utwierdza się w swojej opinii 🙂
To skutkuje w dalszej perspektywie zadowoleniem z produktu, które jest kluczową kwestią we współczesnych czasach, gdy mamy wiele możliwości zakupu.
To tylko jedna z wielu technik wpływania na swojego klienta, których będziemy uczyć na szkoleniu NLP BUSINESS EXPERT już 6-9 października w Warszawie.
A jeżeli wiesz już dlaczego Tobie warto byłoby zapisać się na to szkolenie to możesz skorzystać z ceny zniżkowej – jeszcze tylko do 23.09!