Dlaczego ważne jest pytanie: „Dlaczego?” | Instytut Neurolingwistyki

Dlaczego ważne jest pytanie: „Dlaczego?”

JAK BŁYSKAWICZNIE NAWIĄZAĆ Z KIMŚ POZYTYWNY KONTAKT…
3 October 2017
BŁĘDY W ROZMOWIE HANDLOWEJ
6 October 2017

Dlaczego ważne jest pytanie: „Dlaczego?”

Dlaczego ważne jest pytanie: „Dlaczego?”
Ponieważ to jedno proste pytanie może zamknąć drogę do sprzedaży lub sprawić, że klient będzie zadowolony ze swojej decyzji.

W różnych technikach sprzedażowych powszechne jest docieranie do motywów klienta za pomocą pytania: „Dlaczego?” w przypadku, gdy stykamy się z odmową czy negatywną opinią.

Jednak używając tego pytania w takich sytuacjach często zamykamy sobie drogę do sprzedaży.

Dlaczego?

Ponieważ odpowiadając na to pytanie klient podaje motywy, które jego samego najbardziej przekonują, a wypowiadając je głośno utwierdza się w swoich przekonaniach.

O co zatem lepiej jest zapytać, gdy usłyszysz negatywną odpowiedź czy opinie od swojego klienta?

„A co by się musiało stać, żeby się Pan zdecydował na nasz produkt?”
„ Jakie warunki powinny być spełnione, żeby był Pan zadowolony?”

Te pytania pomagają poznać motywację klienta, ponieważ pokazują kryteria, którymi się posługuje dokonując zakupu.

Są także sytuacje, w których warto jest zapytać klienta „Dlaczego?”

Jakie?

Takie, gdy słyszymy od niego zgodę lub pochwałę!

I kiedy w takiej sytuacji zacznie podawać swoje wewnętrzne motywy, które jego samego najlepiej przekonują, sam do końca utwierdza się w swojej opinii

To skutkuje w dalszej perspektywie zadowoleniem z produktu, które jest kluczową kwestią we współczesnych czasach, gdy mamy wiele możliwości zakupu.

To tylko jedna z wielu technik wpływania na swojego klienta, których będziemy uczyć na szkoleniu NLP BUSINESS EXPERT już w listopadzie

https://nlp.pl/?product=nlp-business-expert

//]]>