Sekrety oddziaływania na podświadomość. Użyj tego albo się zabezpiecz przed tym!
Jak działa podświadomość?
Gdy podświadomie, emocjonalnie chcesz coś zrobić, to Twój świadomy umysł zwykle zaczyna podążać w tym kierunku i prędzej czy później oba umysły zgodnie to robią.
Na przykład, chcę kupić coś co nagle przyciągnęło moją uwagę i sprawiło, że zapragnąłem to mieć. Wiesz, jak to jest gdy czujesz, coś lub ktoś Ci się strasznie podoba, pociąga Cię i czujesz że musisz to mieć (lub kogoś „mieć”). I nawet jeśli nawet na poziomie świadomym wiesz, że nie powinieneś lub nie powinnaś, że za drogie lub z innych powodów nie to, nie teraz, nie za taką cenę to po krótszej lub dłuższej walce świadomy umysł słabnie, ulega i zaczyna w twórczy sposób produkować różne uzasadnienia, które uzasadniają zmianę stanowiska. To tak jakby najpierw, każdy umysł ciągnął w swoją stronę by po chwili ten świadomy powoli, słabnąc zaczynał zmieniać kierunek, by po chwili zacząć wspomagać umysł nieświadomy. Wspólnie ze zdwojoną siłą ciągnąć Cię w stronę kasy, osoby lub tego czegoś co na początku wzbudziło pragnienie.
Innymi słowy, ludzie często są w stanie oprzeć się powstającym w podświadomości impulsom, lecz tylko do czasu gdy nie zmienią przekonania na poziomie świadomym.
I odwrotnie, z łatwością opierają się argumentacji na poziomie świadomym, jeżeli podświadomy umysł nie jest zainteresowany. Przykładem są te wszystkie rzeczy, których nie robisz, pomimo, że rozsądek mówi, że warto, lub te rzeczy których nie kupujesz, chociaż byłby to rozsądny zakup.
Większość poszukiwań dotyczących wykorzystania mechanizmów podświadomości w reklamie ogranicza się do prób oddziaływania tylko na jeden z umysłów.
Dopiero gdy, zaistnieje „zbieżność” kierunków dążenia obu umysłów, gdy intensywnemu podświadomemu pragnieniu lub lękowi towarzyszy racjonalne uzasadnienie na poziomie świadomym, uruchamia się potężna siła napędzająca działanie.
Wszyscy doświadczaliśmy działania tego mechanizmu wiele razy. Twój podświadomy umysł potrafił zmieniać świadomą decyzję, żeby czegoś nie kupować lub nie robić („Nie stać mnie na to, ale…” lub „Nie powinnam przyjmować tego zaproszenia bo coś tam, ale…”)
Ile razy robiłeś coś, czego na logikę, racjonalnie nie powinieneś lub nie powinnaś zrobić lub kupić, ale podświadomość wyobrażała sobie przyjemność płynącą z tego i ciągnęła Cię w tamtą stronę?
Jedno z najlepszych ogłoszeń, wykorzystujących ten mechanizm to ogłoszenie Mercedesa w kanadyjskim dzienniku „The Globe & Mail”, reklamujące Mercedesa C. Na reklamie było zamieszczone bardzo ponętne zdjęcie samochodu, a pod nim proste wyliczenie.
„Kupujesz nowego Mercedesa C za 3 5000.00$ i po 2 latach możesz go sprzedać za 28000.00$
Czyli przez 2 lata tracisz 7 000.00$
Kupujesz inną, nową krajową limuzynę za 25,000.00$ i po 2 latach możesz dostać za nią 15000.00$
Czyli przez dwa lata tracisz 10 000.00$
Pytanie: Czy wolisz płacić 5000.00$ rocznie za jeżdżenie typowym autem, jak wszyscy inni, czy może raczej wolałbyś jeździć prestiżową limuzyną Mercedesa i płacić za to tylko 3500.00$ rocznie?
Wybór należy do Ciebie. Jeśli jednak chcesz zaoszczędzić 1500.00$ rocznie to zadzwoń!”
I jak tu się oprzeć?
Na podświadomy umysł wpływają obrazy, wyobrażenia, rytmy, symbole, powtórzenia, emocje. Na umysł świadomy najsilniej oddziałują słowa, cyfry, logika, rozwiązywanie problemów itd.
Ponieważ podświadomość nie jest szczególnie selektywna i akceptuje każde słowo, obraz, odczucie itp. to głównym zadaniem w perswazji jest „ominięcie” świadomego umysłu, tak aby przestał cenzurować komunikaty, które są adresowane do podświadomości. Istnieje kilka różnych strategii takiego „omijania” i usypiania świadomego umysłu, które pozwalają specjaliście skierować oba umysły w pożądanym kierunku, ale więcej o nich dowiesz się już w październiku na szkoleniu NLP BUSINESS EXPERT.
Ps. A już 17 września w Warszawie zapraszamy na jednodniowe szkolenie wprowadzające do SEKRETÓW PERSWAZJI.